2014. október 10., péntek

A tízezer dolláros törölköző

A lélektani visszatérülés törvénye
Megérintettél már egy 10 ezer dolláros törölközőt? Én már igen. Elmesélem, hogyan történt.

Egyszer, amikor Scottsdale-ben, Arizona államban vásároltam, elkapott egy hatalmas eső. Pillanatok alatt teljesen eláztam. Beugrottam egy közeli fodrászszalonba, ahol megkértem egy jó külsejű fodrász hölgyet, hogy adjon egy törölközőt megtörölni a hajamat. De úgy nézett rám, mintha a Jaguárja kulcsát követeltem volna. Nyilvánvaló volt, hogy nem fogadtak szívesen.
Visszamentem az esőbe, és néhány házzal odébb felfedeztem egy másik fodrászüzletet. Bementem, és azt mondtam: „Tudom, hogy furcsán hangzik, de kérhetnék egy törölközőt, hogy megszárítsam a hajamat?” „Persze” – hangzott a válasz.
Nemcsak törölközőt kaptam, hanem egy gyors hajszárítást is. Miközben rendbe hoztam magamat, odajött hozzám az üzlet tulajdonosa, és megkérdezte, hogy kérek-e egy kávét? „Kávét? Az mindig jól esik” – gondoltam, és már egyeztettem is egy időpontot fodrászatra.


Anélkül, hogy beavatnálak szépségápolási dolgaimba, 10 évig nemcsak a hajamat vágattam az Icon Hair Architexture-nél, hanem viszonylag drága hajápolási szolgáltatásokat is igénybe vettem. Bár már nem lakom Scottsdale-ben, azok a kuncsaftok, akiket én ajánlottam be Richardhoz, még mindig elégedettek. Számoltam egy kicsit, és tudod, mire jutottam? Ez ideig az az egy jótett 10 ezer dollárt hozott a konyhára ennek a fodrászszalonnak!
Ami azon az esős délutánon történt, általános jelenség, aminek lélektani visszatérülés a tudományos neve. E törvény azt fejezi ki, hogy amikor adunk, vissza is kapunk, de nemcsak annyit, amennyit adunk, hanem exponenciálisan sokkal többet. Ugyanígy egy makk terméséből egy egész hektár tölgyes lesz, vagy egyetlen egy mosolyból, egy jótettből, vagy egy perc odafigyelésből, vagyis egy kis extra érdeklődésből életre szóló elkötelezettség, visszatérő jövedelem olyan vásárlóktól, akik ténylegesen a te szervezeted részeivé váltak ez által.
A hálózatépítés legnagyobb kihívása a jelöltkeresés, az oktatás, a felvértezés, és az üzlettársak, vásárlók megtartása: növelni a vásárlók megelégedettségét, és természetesen a hatékonyságot és a profitot. Nézz szembe a tényekkel: a te üzleted azon fog múlni, hogy elég ember szeresse meg a termékeidet, és legyen elég ember, aki meg is vásárolja – és folyamatosan vásárolja – újra és újra. A legérdekesebb ebben az, hogy ez a folyamat akkor jön létre, amikor nem a termékre összpontosítunk, hanem az életre, az emberek tényleges szükségeire, igényeire.
Ez új jelenség. A mai eladók és hálózatépítők már sokkal kiműveltebbek. Nemcsak az átlag vásárló sokkal inkább felkészültebb a vásárlásban, hanem a választék is sokkal nagyobb. A piac elérte azt a pontot, amikor azt mondhatjuk, hogy egyensúly van a kínálatban. Már nincs nagy különbség a termékekben, kompenzációs tervben, egyik sem sokkal jobb, mint a másik.
Csak abban lehet különbség, hogy hogyan csomagoljuk, készítjük elő az új italt vagy testápolót. Egyszerűen túl sok hasonló termék és szolgáltatás van, ami ugyanazt tudja. Amiben mégis különbséget tudunk nyújtani, az nem a termék, hanem az ember. Mivel minden más egyforma, az emberek ahhoz a céghez fognak csatlakozni, és azoktól fognak vásárolni, akik odaadással szolgálják ki őket, megbízhatók és tiszteletre méltók.
Összegezve, hogyan értelmezze mindezt egy hálózatépítő? A különbséget maga a hálózatépítő tudja nyújtani, ahogyan kialakítja és építi a kapcsolatait az emberekkel.
Vagyis, nem az a hálózatépítő, aki kétszer annyit, vagy kétszer keményebben és okosabban dolgozik, mint a többi, nem kétszer annyival fog többet keresni, hanem 100-szor annyival.
Mindig működik a lélektani visszatérülés elve? Természetesen nem. De mivel nem tudhatjuk, hogy mikor fog megtörténni, mindenkinek ajánld fel a „törölközőt”, akivel csak találkozol. Ha ezt az elvet nem alkalmazzák, az az üzlet halálához vezet.
Emlékszel arra a szalonra, ahová először bementem? Eltűnt. A törölközők… és az egész…
Richard Neihart
A www.networkmarketingchampions.com cikke alapján

Nincsenek megjegyzések: